4 onlinebaserade företag som klarade sig bra under pandemin

Covid-19 hade en förödande effekt på företag över hela världen. Denna effekt är fortfarande märkbar på vissa platser, medan återgången till normala förhållanden på andra platser gradvis skapar ett lugn. Det var dock inte alla företag som drabbades, och vissa företag (främst online) hade faktiskt framgång under begränsningarna och restriktionerna. Det återstår att se hur det går för dessa företag i framtiden, men här är en översikt över några av Covid-19:s framgångshistorier.

#1 Streamingtjänster

När fler människor sitter inomhus och nöjesställen som biografer och teatrar stängs är det logiskt att streamingtjänsterna blev allt populärare. Detta var en trend redan före pandemin, men området fick stå ut med mer konkurrens från andra håll. Stora streamingtjänster som Netflix, Apple och Amazon konkurrerade om tittarna, men Covid-19 förändrade allt detta. Det finns tecken som tyder på att alla dessa tjänster gynnades lika mycket, snarare än att de konkurrerade med varandra. Antalet nya prenumeranter sköt i höjden, liksom det totala antalet tittartimmar. Streamingtjänsterna har blivit så populära att de sannolikt kommer att ersätta direktsänd tv helt och hållet inom en snar framtid.

#2 Digitalt mode

Det var inte många som hade hört talas om digitalt mode före pandemin, men begränsningar och tid i hemmet förändrade detta. Företag som Dress X fick en framträdande roll i takt med att människor tillbringade mer tid i virtuella utrymmen på nätet. Med digitalt mode menas helt enkelt alla virtuella kläder som bara är synliga när du är online. Det kan vara i en spelvärld på en avatar eller när du visas på en streamingtjänst som Zoom. Digitalt mode blev ett stort intresse för modeintresserade när de satt fast hemma, och populariteten har inte avtagit. Det är troligt att utvecklingen mot virtuellt mode kommer att fortsätta på grund av miljörelaterade problem. Fast fashion är dåligt för miljön, vilket gör tanken på att klä sig digitalt ännu mer tilltalande. I takt med att fler modehus ansluter sig kommer det digitala modet att bli ett fokus för kreativitet på nätet.

#3 Onlinecasinon

Framgången för nätcasinon under pandemins tid kan tillskrivas två faktorer. För det första stängde många aktörer helt enkelt, medan de som förblev öppna drabbades av restriktioner. För det andra tillbringade människor mer tid hemma med färre distraktioner och (i vissa fall) mer disponibel inkomst. Detta lockade fler kunder än någonsin tidigare till att spela online. Onlinecasinon som Ruby Fortune Casino anpassade sig efter detta och erbjöd ett större utbud av spel och en förbättrad kundupplevelse. Många har gått över till helt mobilt spelande, vilket gör att kunderna kan snurra hjulet eller dela ut kort från en smartphone eller surfplatta. Det ökade intresset för nätcasinon ledde till att fler platser grundades och att de som redan fanns uppdaterade sina webbplatser. Med den förbättrade kundupplevelsen och det förbättrade spelutbudet kommer nätcasinon att förbli populära under lång tid framöver.

#4 Programvara för videochatt

Det är ingen hemlighet att videokonferensverktyg som Zoom och Microsoft Teams ökade dramatiskt i popularitet i början av pandemin. När vänner, familj och arbetskamrater var åtskilda på grund av begränsningar blev denna programvaran snabbt det enda sättet för kommunikation. För vissa var det ett socialt verktyg, för andra ett sätt att arbeta hemifrån – vissa gifte sig till och med via webbkameran! I stället för att vara en nödlösning innan det normala återvänder, har videokonferensboomen uppmärksammat kraften hos dessa verktyg. Det är väldigt troligt att många människor kommer att fortsätta att arbeta hemifrån i någon form, så programvara för videochatt kommer med största sannolikhet att fortsätta att vara en stor del av våra liv även när pandemin äntligen är över.