Företagens historia som strategisk tillgång
Alla företag har en unik historia. Rätt hanterad blir den en strategisk tillgång som företag och organisationer kan utnyttja för sin tillväxt. Det visar den här nyskrivna boken av Anders Sjöman, uppdragschef på Centrum för Näringslivshistoria, som tar hand om svenska företags historiska material åt dem och även hjälper dem berätta sina historier.
Boken bygger på Centrum för Näringslivshistorias snart 50-åriga erfarenhet och visar på alla möjligheter som finns i ett aktivt, affärsstödjande historiebruk – history marketing. ”Det är en bok för företagsledare, marknadsförare, kommunikatörer, företagsjurister, personalchefer och alla entreprenörer som undrar hur historien kan skapa värde för just deras företag”, skriver förlaget.
Anders Sjöman är uppdrags- och kommunikationschef på Centrum för Näringslivshistoria.
Anders Sjöman:
History marketing. Företagens historia som strategisk tillgång
Förlaget Näringslivshistoria
Utkom 2023